Czarna Kołomna ze składem próżnych hopper dozatorów oraz szutrówek pokonuje wzniesienie oraz mija posterunek odgałęźny Panewnik jadąc w stronę Rudy Kochłowic.
Wprawne oko dojrzy w oddali semafory wjazdowe na posterunek Panewnik od strony Katowic Muchowca na linii nr 171, z tego miejsca był także widoczny budynek posterunku odgałęźnego Szadok na Magistrali Południowej kolei piaskowych na linii KP401 Jęzor Centralny JCA - Klara, z którego odchodziła linia KP424 Szadok - Szyb IV KWK Śląsk, obie linie kilka lat temu zostały zlikwidowane. Druga z nich umożliwiała jazdę pociągów z piaskiem podsadzkowym na most podsadzkowy przy szybie IV KWK Śląsk oraz transport odpadów górniczych z głównego rejonu kopalni oprócz tego była możliwa jazda na sieć PKP PLK ze zmianą czoła na kopalnianej bocznicy w stronę Panewnika. Obecnie kopalnia jest zlikwidowana, istnieje jedynie jeszcze bocznica oraz tory łącznic nr 896 Panewnik - KWK Śląsk oraz nr 897/KP424 Szadok - Szyb IV, które są rozkradzione przez okoliczną sierść, ostatnia z nich łączyła się na dawnym kopalnianym posterunku odgałęźnym Śląsk SL1 i bezkolizyjnie przecinała pod przepustem linię nr 141 oraz łącznicę nr 896. Samo zdjęcie powstało z dawnego peronu na łącznicy nr 896, którą jeździły pociągi służbowe dla pracowników kopalni z Katowic Ligoty do wspomnianego zakładu.
Dodano: 28.11.2025 14:04
|