|
Bang Sue Junction, Hitachi THN-1117 z pociągiem podmiejskim 355 do stacji Ban Pong. Podczas mojego dwutygodniowego pobytu w Tajlandii miałem okazję przejechać się pociągiem z niedawno oddanej do użytku stacji Krung Thep Aphiwat w Bangkoku do miasta Chiang Mai będącego końcówką linii północnej nieopodal granicy z Birmą, był to swego rodzaju SZT japońskiej produkcji jako pierwszy w Tajlandii wyposażony w klimatyzację, dzięki której różnica temperatur względem zewnętrznej temperatury wynosiła jakieś 15/20 stopni. Ciekawostką jest fakt że cały system tajskiej kolei, poza nowo oddanym do użytku odcinkiem łączącym lotnisko z centrum miasta, oparty jest na metrowym rozstawie szyn bez elektryfikacji. Większość pociągów nie posiada klimatyzacji, a siedzenia podobne są drewniane lub podobne do dawnych plastików w naszych EN57;) To na co najbardziej zwróciłem uwagę to to że na każdej nawet najmniejszej stacyjce lub przystanku obecny jest zawiadowca/dyżurny/nastawniczy (jak zwał tak zwał) który równocześnie z podanym sygnałem na semaforze podczas przejazdu pociągu podaje sygnał podobny do naszego "Rd1" zieloną chorągiewką i każdy pracownik kolei ma swój mundur w kolorze piaskowym.
Dodano: 20.11.2025 12:35
|