Żegnajcie ...
takie słowa wybrzmiały, kiedy ostatni raz pożegnaliśmy nasze kopalniane lokomotywy serii S200. Pojazdy całe swoje życie były związane z kopalnią PGP Bazalt w Wilkowie na Dolnym Śląsku. Maszyny przyciągały wahadła ze stacji Krzeniów II na teren zakładu i odwrotnie w celu załadunku kruszywa różnej frakcji.
W dniu 15 września 2023 roku, lokomotywy po raz ostatni opuściły teren swojego macierzystego zakładu, by już nigdy do niego nie wrócić.
A rok później bo 14 września, linia kolejowa prowadząca z Jerzmanic Zdrój do Krzeniowa II, w wyniku powodzi została całkowicie podmyta przez rzekę Kaczawę.
Cieszę się, że początek mojej kariery zawodowej zaczynałem właśnie na pociągach do/z Krzeniowa. Miałem okazję przez tych kilka lat brać czynny udział i fotografować wszystko co się da, bo dla mnie to wyjątkowa i klimatyczna linia kolejowa. Ubolewam, że było mi dane oglądać jej kres w obecnej formie. Mam jednak nadzieję, że niebawem będę świadkiem jej pełnej rewitalizacji, a być może i powrotu pociągów towarowych w te rejony Dolnego Śląska. Jednocześnie znajomości jakie zawarłem z ludźmi, pozwoliły mi na udokumentowanie ostatnich lat pracy lokomotyw S290 i S291 na PGP Bazalt w Wilkowie.
Na zdjęciu widzimy lokomotywy S200-291 i S200-290 oraz prowadzącą S200-273 przewoźnika SKPL, na tle nieczynnych semaforów kształtowych stacji Złotoryja.
Dodano: 26.04.2025 08:15
|