TEM2-093 próbuje się z ładowną "Żwirownią" do Kotlarni na ostatniej czynnej w Polsce stacji podkoparkowej, czyli stacji Ortowice. Maszyna ta ściągała składy z Ortowic do Kotlarni, natomiast obsługę załadunku na polu piaskowym wykonywała TEM2-074, maszyny te wymieniały się składami właśnie na w/w stacji. Konieczność wymiany składów pomiędzy klasyczną TEM2-074 a spolonizowaną TEM2-093 spowodowana jest brakiem SHP na klasycznej Tamarze. Jest to dosyć paradoksalne, bo na szlaku Kotlarnia-Ortowice systemu SHP nie było nigdy. Ruch na samej stacji obsługuje nastawnia dysponująca "Or" posiadająca urządzenia mechaniczne kluczowe, zachodnia głowica stacji była niegdyś obsługiwana przez nieczynną obecnie nastawnię Or-1 która w tej chwili służy jako coś na wzór magazynu, a zwrotnice tejże głowicy obsługiwane są z nastawni dysponującej za pomocą elektrycznych napędów zwrotnicowych. Warto wspomnieć o tym że w 1975 między stacjami podkoparkowymi Ortowice oraz Korzonek testowano działanie blokady liniowej typu PUS, a w zasadzie to czegoś na wzór blokady liniowej, gdyż zważając na pewne wady tego systemu do pełnoprawnej blokady liniowej nieco brakowało.
Dodano: 28.03.2024 20:21
|