Rumun mija luzem w pogodne popołudnie trójstyk granicy administracyjnej Rudy Śląskiej z Chorzowem oraz Katowicami i okolice czynnej wówczas KWK Wujek ruch Śląsk jadąc szlakiem podg Radoszowy - podg Panewnik w stronę Katowic Ligoty gdzie po zmianie czoła uda się do wyżej wspomnianej kopalni po ładowny skład talbotów należących do czeskiej spółki TSS Cargo, które poprowadzi do stacji granicznej Petrovice u Karviné.
W tle widoczne są tarcze ostrzegawcze semaforów wjazdowych posterunku odgałęźnego Radoszowy Raw, z lewej żeberko oraz rozjazd i rozebrany kilka lat później wiadukt na linii kolei piaskowej KP-424/D29-896 podg Szadok Szd - Szyb IV KWK Śląsk, linia ta była wykorzystywana do transportu piasku podsadzkowego. Sterowanie rozjazdem w stronę głównego rejonu kopalni oraz mostu podsadzkowego przy szybie IV i w stronę podg Szadok poprzez podg Panewnik na sieci PKP PLK odbywało się z kopalnianej nastawni dysponującej Śląsk Sl. Do 2004 roku była tutaj sieć trakcyjna, były tutaj także semafory wjazdowe, warto dodać że niegdyś za moimi plecami był kopalniany posterunek odgałęźny Śląsk Sl1, którego zadaniem była obsługa łącznic nr 897 w stronę podg Panewnik oraz nr 896/KP-424 w stronę podg Szadok na Magistrali Południowej KP-401 Jęzor Centralny JCA - Klara poprzez podg Panewnik, nastawnia składała się z kontenera z demobilu. Po jej likwidacji sterowanie odbywało z nastawni dysponującej Śląsk Śl. W 2011 po raz ostatni po latach przerwy pojawił się skład z piaskiem, który że względu na stan techniczny kratownicy transportowano w wagonach dumpcarach serii Fas/Fa typu fabrycznego 418V i ich odmian.
30 grudnia 2017 wydobyto ostatnią tonę węgla i od lutego 2018 ruch Śląsk trafił do SRK w Bytomiu celem likwidacji.
Dodano: 13.09.2025 01:09
|