| Komentarze |
|
|
Drago |
29.09.2020 12:36 |
|
Za daleko złapane, przestrzelone o kilka metrów jak dla mnie.
|
|
|
Sebula |
29.09.2020 13:10 |
|
EP07drago - to zdjęcia jest zrobione dokładnie tak, jak miało być wykonane. Dzięki wypuszczeniu lokomotywy do przodu (tak jak się fotografuje w całej Europie) nastąpiło jej ładne wyeksponowanie. Co prawda posiadam wersję prawilną, czyli w bramce, ale jest o wiele nudniejsze, mniej dynamiczne.
|
|
|
KM22 |
29.09.2020 14:01 |
|
Polemizowałbym przedstawiając to zdjęcie jako przykład pokazujący sposób robienia zdjęć z reszty Europy, zazwyczaj oglądając zdjęcia zza granicy jest tak jak mówi Paweł, miejsca nie brakuje gdy ktoś już decyduje się wypuszczać na słup i pokazać pociąg dynamiczniej.
|
|
|
Sebula |
29.09.2020 14:54 |
|
@KM22 - polemizować można oczywiście, chodziło mi o wypuszczenie składu do przodu. @Paweł - masz rację, niestety krótkie szkło robiło porządną beczkę w tym miejscu, której nijak nie dałoby się naprostować w postprodukcji, stąd taki kompromis.
|
|
|
Tomasz Zajkowski |
29.09.2020 18:16 |
|
Są tacy co na siłę robią zdjęcia między słupami oraz tacy, co na siłę wpuszczają na słupy. Moim zdaniem i jedni, i drudzy nie mają racji, bo to powinna być kwestia wyłącznie warunków terenowych. W powyższym przypadku moim skromnym zdaniem jest tak jak pisze i zdobienie zdjęcia tak późno było bez sensu.
|
|
|
Drago |
29.09.2020 19:25 |
Też nie upieram się, że zawsz należy łapać loka między słupami. Nie zawsze też się da. Natomiast na zdjęciu jest generalnie taki ład i porządek, że do pełni kadru brakuje tylko tego elementu aby całość zamknąć w idealnym kadrze.
A tak po za tym to zajrzałem w linka, którego zapodałeś, i tam jest odpowiedź porównując kilka podobnych do siebie zdjęć. Widocznego RegioJeta z "Fatrą" oraz Pośpiecha Šumperk-Brno z Arrivą (przed słupem i za słupem).
Są zwolennicy takiego kadrowania jak powyżej i tradycyjnego kadru "w brameczkach". Nie róbmy z Polski zaściankowej, tekstem że za granicą to się fotografuje tak a nie inaczej. Bo wystarczy spojrzeć na zachodnich sąsiadów. Ci podczas imprez specjalnych czy podobnych przejazdów rozkładają wozy drabiniaste aby w skrajni toru fotografować zderzaki lokomotywy na 35mm aby również ją dobrze wyeksponować. A to niby też Europa !?
|
|
|
Krzakozaur |
29.09.2020 23:07 |
|
W tym przypadku ten skład chyba lepiej wyglądałby w bramce.
|
|
|
Bad Worm |
30.09.2020 21:56 |
|
@Sebula: pół szerokości czoła niewiele tu zmienia w kwestii wypuszczania składu do przodu, natomiast ten słup za lokiem jednak drażni. Rozumiem doskonale sytuacje, gdy inaczej się nie da i sam często się nie przejmuję regułami, natomiast w tym przypadku po prostu mi taki kadr nie pasuje.
|
|
|
UOP |
30.09.2020 22:38 |
|
A mi wręcz przeciwnie - pasuje mi zasłonięcie brzydkiego słupa z rury. Najchętniej widziałbym ten fajny skład w jeszcze większym oddaleniu od tych ruro-słupów, tak by jak najmniej było je widać.
|
|
|
Sebula |
01.10.2020 01:35 |
|
Szanowni koledzy, ilu Was jest tyle jest zdań. I to mnie bardzo cieszy, bo mobilizuje do przemyśleń. Wiedziałem, że tą klatka wywołam dyskusję, tak jak pisałem mam też zdjęcie w bramce. Ale, to mi się po prostu bardziej podoba, jest lepsze od tamtego. Szanuję każdego zdanie, tak to za jak i przeciw. Sam natomiast mam coraz większe ciągoty do wypuszczania loka do przodu. Oczywiście nie będę się bawił w focenie zderzaków niczym Hans zza zachodniej miedzy, ale w tym wypuszczaniu loka jest jakaś metoda. Jakby nie patrzeć trzeba szukać, kombinować, wybierać to, co lepiej się prezentuje, albo co bardziej się podoba i uciekać z utartych schematów, które często choć bardzo poprawne dają nudny obrazek.
|
|
|
Drago |
01.10.2020 11:52 |
|
I dobrze, że ta dyskusja generalnie zakończyła się konstruktywną krytyką bez zbędnego obrażania się czy wszczynania awantury. Każde zdjęcie ma swojego odbiorcę i przy tym pozostańmy :)
|
|
| Exif |
| Make: |
SONY |
| Model: |
SLT-A37 |
| Exposure time: |
1/800 sec(s) |
| Aperture value: |
F/7.1 |
| ISO speed: |
200 |
| Date created: |
09.06.2018 09:50:09 |
| Focal length: |
55mm |
|