||Szlak Pyskowice - Wojciech|| TEM2-074 ze składem ładownego Wojciecha przejeżdża przez zamknięty na stałe posterunek Czechowice. Udaje się w stronę będącego w trakcie fizycznej rozbiórki Michała.
A teraz trochę historii tego miejsca. Czechowice były kiedyś 4 kierunkową stacją. Tam skąd jedzie skład kończył się dwutorowy odcinek magistrali zachodniej kolei piaskowych i zaczynał "podwójny jednotorowy". Ze stacji Czechowice wychodziły 2 jednotorowe linie piaskowe, które stykały się z powrotem na stacji Michał. Jedna z linii (obecnie istniejąca) miała jeszcze po drodze stację Przezchlebie (obecnie bocznica szlakowa do Śląskiego Zaplecza Remontowego - naprawa wagonów). Czwartym kierunkiem była krótka odchodząca w lewo jednotorowa linia do stacji na Centralnym Zwałowisku Odpadów Kopalnianych. Wszystkie 4 linie były zelektryfikowane. Nie licząc przejeżdżających tranzytem składów z piaskiem czy węglem do stacji przyjeżdżało bardzo dużo składów z odpadami z Elektrowni Rybnik, Elektrowni Zabrze czy kilku innych kopalń węgla kamiennego w rejonie Zabrza. Przywoziły je lokomotywy 3E, M62, TEM2 czy różne inne parowozy. Na stacji zapinał się popych i składy wjeżdżały do góry na zwałowisko, gdzie były opróżniane. Na dodatek po prawej stronie znajdowała się dwutorowa zelektryfikowana linia PKP Bytom - Wrocław na odcinku Zabrze Mikulczyce - Pyskowice. Kursowało nią dziennie kilkadziesiąt składów.
Dodano: 07.03.2018 15:13
|