SU45-246
SU45-246
23   1798   9  
Mateusz J.   |  
26.01.2012 | Granowo Nowotomyskie - Strykowo Poznańskie | SU45-246 z pociągiem KW77331 z Wolsztyna do Poznania hamuje przed przejazdem z DK32. Linię zmodernizowano za grube pieniądze, a pozostawiono na niej przejazd kat. C z przekroczonym iloczynem ruchu...
Do tego jakiś cham na zachód od Stęszewa przełączył zimę w tryb stand-by ;)

Dodano: 26.01.2012 19:24

Inne w Kategorii SU45 / SP45 / ST45
Komentarze
daavith 26.01.2012 19:27
Dziwnie się złożyło, bo gdy wyświetliło mi się to foto, włączył się utwór:
http://www.youtube.com/watch?v=ziT7Du5fUxM

I powstał taki klimat że ahhh...
5 !
Mateusz J. 26.01.2012 20:02
Dedeer, rzeczywiście... Ech, zmęczenie mi wyłupuje oczy i nie zauważyłem. Co do SSP, jednym z założeń modernizacji linii była likwidacja ograniczeń miejscowych. Nie znam kosztów przebudowy urządzeń (na tym przejeździe jest SSP tylko świetlna+dźwiękowa), ale podejrzewam że byłyby podobne do kosztów stawiania bezsensownych metalowych tabliczek zamiast starych słupków hektometrowych na odcinku 45km.

Admini, jaki mamy algorytm podmiany zdjęcia? ;)
EP07drago 26.01.2012 20:02
Mati gdzie ta Twoja Zima?? ;)
Ale tak na prawde to super zdjęcie. Fajnie te drzewka wyglądają, jak w jakimś parku.. 5*
Mateusz J. 26.01.2012 20:40
@Dedeer, no dobra, to doliczmy do tego nastawianie świetlnych tarcz ostrzegawczych wjazdowych i przelotowych oraz powtarzaczy ;)
@Rabotnik, poszło.
@Drago, zima była, ale tylko między Poznaniem i Stęszewem ;)
Rafno 26.01.2012 20:45
Podoba mi się to zdjęcie ;) 5*
Mateusz J. 26.01.2012 21:27
Szlakową podnieśli o 10km/h, z 80 do 90 (czyli tak jak było 10 lat temu), z tym że póki co obniżona do 60, musi się podsypka ułożyć. Ja nie mam nic do stawiania nowej sygnalizacji, ale w takim razie po co był ten bełkot o zachowaniu historycznego charakteru linii? Stare zostały tylko semafory kształtowe na stacjach, wszystko inne zostało zmienione. Perony jak na e20, skrócono tory stacyjne, zlikwidowano ładownie...
Filmik znam, absurd. Ale na stacjach gdzie są po 2 tory sytuacja taka jest raczej mało prawdopodobna. Nie neguję potrzeby stawiania powtarzaczy - wcześniej były już w Stęszewie i Grodzisku, teraz postawili też w Szreniawie. Tarcze ostrzegawcze skoro miał być historyczny charakter mogli zostawić stare. Tarcze przelotowe - dyskusyjne, w praktyce nie ma przebiegów bez zatrzymania, choć wobec skrócenia torów stacyjnych rzeczywiście mają teoretyczny sens. No i fakt wspomnianych nieszczęsnych tabliczek hektometrowych - na historycznej linii postawiono je zamiast starych słupków, natomiast na równolegle remontowanej trasie z Poznania na Wągrowiec, w całości unowocześnianej (łączność światłowodowa, zdalne sterowanie mijankami z LCS Wągrowiec) pozostawiono stare słupki... Ktoś albo się rąbnął, albo to zrobił na chama.
Mateusz J. 26.01.2012 22:45
No ale jednak semafory na stacjach pozostały kształtowe, w pełni zregenerowane i do tego poprzestawiane. Nowe, różowe perony z niebieskimi barierkami i lampy na wysokich betonowych słupach są trochę jak złote zęby u niewieściej twarzy. Jakby tak zostawić stare, brukowane perony - problemu z pieniędzmi na w pełni historyczną sygnalizację by nie było; no ale trzeba było zrobić wg. nowoczesnych standardów - i wyszło takie nie-wiadomo-co ;)
No i te "popierdółki" - co za różnica, czy będą dylać na piechotę na Wągrowiec czy Wolsztyn? ;) Teraz tylko wypadło z tej linii kilka motywów jakie można było robić z górek, bo widać rządek białych tabliczek, a w innych miejscach trzeba się nakombinować żeby to ustrojstwo za bardzo nie rzucało się w oczy (niewszędzie jest to możliwe). Na powyższym zdjęciu - jedna tabliczka znalazła się tuż za prawą krawędzią kadru. Druga jest za wagonami, dalsze giną w krzakach. Ale np. tutaj - http://ok-kolej.pl/details.php?image_id=2063 - motyw już nie do powtórzenia. Las tabliczek, do tego przy przejeździe po wewnętrznej stronie zakrętu pojawił się niezbyt urodziwy kontener z elektroniką od SSP (z resztą ta na tym przejeździe jeszcze nie działa - jakieś problemy z elektryką).
Pozostaje mi do oporu wykorzystać odcinek Grodzisk-Wolsztyn, z ostatnią niezniszczoną małą stacyjką w Rakoniewicach. Parę motywów tam jeszcze mam do wykorzystania, będzie to jednak wymagało idealnej współpracy ze strony pogody. No i wątpliwa sprawa czy jeszcze uda mi się tam złapać fiata (jeździ tylko jako zaparowóz)...
daavith 26.01.2012 23:02
Skoro rozjazdy są sterowane dźwignią lub przekaźnikiem, to czy kształtówki też mogą? Domyślam się że to droższy interes niż światła?
Mateusz J. 26.01.2012 23:06
Wjazd kiedyś podawałem, ale fakt - latem, jako 12-letni dzieciak. Może nie było lekko, ale dałem radę ;)
Niczemu nie przeczę - wiedziałem że po modernizacji na stacjach już nie będzie po co, poza wsiadaniem do pociągu, się pojawiać, a kształtówki zostały chyba tylko jako czynne pomniki techniki. Szkoda tylko że z fotograficznego punktu widzenia stracił też sam szlak - i tego najbardziej nie mogę zdzierżyć ;)
obserwator 27.01.2012 16:04
5* Świetne
Mateusz J. 01.02.2012 12:08
Dzięks za wybór ;)
Krzakozaur 04.02.2012 10:28
Rewelacyjny kadr:), 5%. Pozdrówki
Tagi
SU45SU45-246PKP_CargoKWKoleje_WielkopolskiezimaD29-357SRJP332Wielkopolskie
Exif
Make: SONY
Model: DSLR-A300
Exposure time: 1/160 sec(s)
Aperture value: F/3.5
ISO speed: 200
Date created: 26.01.2012 15:57:41
Focal length: 50mm
Mapa

RSS Feed: SU45-246 (Komentarzy)