Skład TGV serii Duplex (2N2 3UFC) w relacji Paris Montparnasse - Les Sables-d'Olonne przemierza ostatnią długą prostą przed stacją docelową. Ta turystyczna miejscowość nad Atlantykiem jest dobrze znana przede wszystkim żeglarzom, jako punkt startu regat dookoła Ziemi bez zawijania do portu "Vendée Globe".
Dla miłośników kolei linia znana była z nietypowej obsługi trakcyjnej w latach 2000-2004. Przez te kilka lat pociągi TGV, jeszcze poprzedniej generacji, przeciągane były na niezelektryfikowanym odcinku od Nantes przez odpowiednio dostosowane spalinowozy serii CC72000. Linię zelektryfikowano w roku 2008 i tym samym najszybsze pociągi Europy wróciły nad Ocean, tym razem pod własnym napędem.
Co ciekawe linia od której odgałęzia się ten odcinek - magistrala Nantes-Bordeaux nadal nie jest w pełni zelektryfikowana, mimo korzystnego położenia i dużych potoków pasażerskich. Problem na razie jest rozwiązywany "po francusku" - bimodalnymi składami IC.
Dodano: 31.12.2023 14:32
|