6,20 m
6,20 m
Schneidebahn 22.01.2023 | Szczecin Podjuchy
W związku z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy 2023/24 zakończyła się udręka pasażerów na północnym krańcu "nadodrzanki". Po 11 miesiącach prac oddano do użytku nowy most nad Regalicą (Odrą Wschodnią), tym samym ostatecznie kończąc trwającą od 1936 roku historię mostu zwodzonego nad tą rzeką.

Przez ostatnie lata przeprawa ta sprawiała coraz więcej problemów, nie tylko ze względu na konieczność jazdy pociągów elektrycznych przez most siłą rozpędu, ale też ciągłe awarie przęsła zwodzonego.
W takim przypadku konieczne było skorzystanie z trasy objazdowej przez Szczecin Dąbie, co w praktyce podwajało czas podróży mieszkańcom Gryfina, jednego z kluczowych miast dla lokalnego przewozu pasażerów.

Nowy most, wznoszący się 6,20m nad lustrem wody, nie ogranicza już też ruchu na torze wodnym - jest to szczególnie istotne dla zimowej pracy lodołamaczy. Także ruch kolejowy jest sprawniejszy - dwa tory przywracają stan sprzed walk w 1945 roku.

Zabytkowe przęsło zwodzone, wraz z nastawnią-maszynownią, zostało zachowane jako zabytek techniki. Mimo kiepskiego dojazdu i braku określonej wizji na przyszłość, będzie nadal cieszyć oczy tych, którzy zapuszczą się w te bagniste rejony Szczecina :)

Dodano: 10.12.2023 16:25

Inne w Kategorii Tematyczny weekend -9-10.12.2023 "Wspomnienia o dawnej kolei"
Komentarze
Drago 10.12.2023 21:13
Dobrze, że zostanie dla potomnych.
Tagi
EP07EP07-357PKP_IntercityICSzczecinSzczecin_Podjuchymostmost_zwodzonyD29_273zimatematyczny_weekend
Exif
Make: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D500
Exposure time: 1/800 sec(s)
Aperture value: F/5
ISO speed: 800
Date created: 22.01.2023 10:45:02
Focal length: 17mm
Mapa

RSS Feed: 6,20 m (Komentarzy)